Leta i den här bloggen

onsdag 30 mars 2011

Storsnarkisar

Nu snarkar Johan och Astrid ikapp. Astrid får dock jobba på ett tag till innan hon kommer upp till Johans decibel. Natten var efter förutsättningarna hyfsad. Kontroller varje halvtimme glesades ut till varje timme för att nu under efternatten ske varannan timme. Vi har turats om att vara vakna och hålla Astrid sällskap. Hon har fortsatt att sova mycket men har av och till vaknat till. Hon mådde ganska illa ett tag men har fått Ondansetron var åttonde timme. Det är verkligen effektivt och har gjort natten mycket mer uthärdlig för både föräldrar och barn.

Jag själv känner mig mest som mamma mu. Så där var fjärde timme kopplar jag ihop med med pumpen. Tänk vilken vilken utveckling som skett på 17 år. När Edvin var nyfödd så hade jag problem med mjölkstockning och lånade en bröstpump från BB. Den såg ut som en miniatyr av en ångdriven mackapär som bättre skulle passat i en mekanisk verkstad. Nu heter pumpen Swing och är en liten gul dosa med ett behagligt dovt brummande ljud.

Jag hoppas att Astrid orkar komma ur sängen och får äta lite idag. Johan åker hem till killarna i morgon. Jag längtar så klart efter dem men eftersom jag känner mig trygg med att de har det bra hos farmor och farfar så fokuserar jag nästan helt på Astrid just nu. Det är fascinerande hur man fungerar.

1 kommentar:

  1. Så skönt att ni mår bra och att allt går åt rätt håll! Jag tänker på er!

    SvaraRadera