Leta i den här bloggen

söndag 20 mars 2011

Sticketröjor



Snart kommer farmor och farfar och hämtar Anton och Herman. Då hinner jag visa bilder på tröjorna som blev klara just före Astrid blev sjuk. Jag började med att sticka en till Anton men i rättvisans namn fick jag köpa mer garn och sticka en till Herman också. Det var roligare att sticka den första. Som tur var valde jag en stor storlek så jag hade gott om tid på mig. Projektet har löpt parallellt med andra lite mer spännande stickprojekt. Garnet och mönstret är köpt från Yll och tyll i Uppsala. Det är ett jättefint ullgarn som heter Visjö Ull och kommer från Östergötlands Ullspinneri. Det är inte direkt billigt men eftersom tiden att sticka är liten så tar projekten lång tid. Så per tidsenhet är hobbyn inte så dyr :) Garnet finns också att köpa på min favoritbutik här i Umeå, Meretes, som ligger Väst på stan bredvid Bubblan. Det påbörjade projektet som får följa med till Uppsala är "Mössa för sjöbusar" i mjukt ullgarn som också skall vara till Anton och Herman.

Nu är det som sagt dags igen. En del av mig tycker det känns skönt att komma vidare i utredningen. En annan del vill koppla på all förnekelse som finns att uppbringa, packa utflyktsväskan och sätta mig i solen och låtsas som att allt är som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar