Leta i den här bloggen

måndag 9 maj 2011

Bloggaward

Jag nominerats till min första bloggaward och det känns jättekul:


Det är en författare som heter Maria Engelvinge som skapade den och hon motiverar den så här:


"Under de åtta månader jag har bloggat har jag stött på så många fantastiska kvinnor i bloggvärlden. Starka, kompetenta, intelligenta kvinnor med driv, jävlaranamma, ödmjukhet och talang. Kvinnor som inte gett upp trots att livet tufsat till dem ibland. Kvinnor som jag ser som mina vänner i dag och som alltid finns där för varandra när någon av oss har det jobbigt. Därför vill jag dela ut denna "girl-power award".
Jag skulle helst vilja ge det här priset till er alla, men jag väljer ut några stycken och ber er som får det att sprida detta pris, eller uppmuntran snarare, så att det snart finns över hela bloggvärlden. För jag är övertygad om det kryllar av kvinnor där ute som förtjänar detta."


Jag fick nomineringen av Lisa Olveby som också förlorat ett barn i självmord. Hennes blogg var en av de första jag hittade igen just när Edvin dött. Hon och Ludmilla har därför betytt mycket för mig och min väg genom sorgen. Hon skriver mycket insatt och tänkvärt om sitt liv. Sen är det meningen att man skall skicka nomineringen vidare till fem kvinnor. Eftersom jag ser att många av de kvinnor som delar min situation med att ha förlorat ett barn redan har nominerats så väljer jag att skicka den till bloggskrivare som inspirerar mig och som ger mig saker att fundera på på dagarna.


Helena Harrysson som skriver om barn och sina erfarenheter av både många egna barn och sitt yrkesliv som hon ägnat åt barn.


Elisabeth Thieme som när jag är trött påminner mig om miraklet att åter få ha små barn runt mig hela tiden.


Maria Marklund som har massor av barn och som inte bara får det att gå ihop utan också tar tillvara på det värdefulla i livet.


Monica Brodin Westermark som skriver rakt och personligt om livet med dessa upp- och nergångar.


Elsie&Viola som är en blogg som jag hittade igen via mitt stickintresse. Jag följer och är starkt gripen av hennes kamp mot depression och suicidbenägenhet. Samtidigt så skapar hon helt underbara slöjdalster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar