Leta i den här bloggen

söndag 15 maj 2011

Det var den helgen

Igår var en skitdag. För att kunna ha en lugn mysmorgon så struntade vi i simskolan. Morgonen tillbringades dock med att bråk och skrik istället. Med facit i hand kanske det hade varit bättre att simma en stund.

Herman har en fas i livet där varje litet motgång resulterar i timtals olycka och skrikande. Han är helt innesluten i sin egen frustration och helt oemottaglig för tröst och distraktion. När jag har bra dagar orkar jag med detta. När jag har dåliga dagar börjar jag också skrika och så är cirkusen igång. Igår hade jag en dålig dag... Har ni några förslag på hur man hjälper honom (och mig) tas det gärna emot.

Eftermiddagen blev bättre. Vi lämnade Johan och Anton på fiolläger i Strömbäck. De skulle sova där en natt. Jag tänkte att det skulle vara bra för Anton att få pappas odelade uppmärksamhet en helg. Småsyskonen tar som sagt stor plats i familjen just nu.

Denna dag blev också bra. Jag lagade mat hela förmiddagen. Det blev citronkyckling och blåbärspaj. Jag som brukar vara bästis med mamma Scan känner mig så sugen på riktig mat. Det är faktiskt smakerna som driver mig just nu.

Efter lunch åkte vi till Strömbäck på konsert och för att hämta hem resten av familjen. När jag kom in på området fick jag känslan av att jag levt två liv. Jag har ju redan gjort detta med ett annat barn. Det var tio år sedan. Hur kan jag åter sitta som nybörjarförälder med mitt äldsta barn i fiol 1 gruppen? Märkligt!

Nu har alla barnen slocknad och jag har blivit tre tomatplantor och en gurkplanta rikare. Tack Jonna!

- Posted using BlogPress from my iPhone


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar