Leta i den här bloggen

tisdag 26 juli 2011

I stan igen

Nu är vi i stan igen och jag njuter av att ha en bra internetanslutning. Jag har hunnit betala räkningar, läsa bloggar, shoppa en kofta från Gudrun Sjödén och avslutar nu med lite bloggning. Kvällarna i stugan känns för värdefulla för att jag skall orka ta fram datorn och skriva på bloggen. Istället vilar jag, ser på TV och stickar, stickar och stickar. Jag har nog blivit lite besatt av att sticka. För mig är det terapi. Det är ett sätt att lägga andra måsten på is och låta tankar och händer vara aktiva men aktiva med någonting skapande.

På dagarna är det absolut inte tal om att vare sig sticka eller blogga. Från det barnen slår upp ögonen vid sjutiden så är det full fart fram till åtta på kvällen. Även om jag med tiden blivit mer realistisk med vad man hinner när man har semester och hela familjen är hemma så bubblar ibland frustrationen upp. Mellan måltider, disk, tvätt, blöjbyten, medlande mellan syskon, städ, dvs vanliga vardagssysslor som inte sköter sig själva bara för att det är semester, så försöker vi hinna med lite mer somriga aktiviteter. Fast när jag får fundera ett tag kommer jag som tur är för det mesta fram till att det som är det viktiga på sommaren är nog egentligen att alla är hemma och delar på vardagslivet som faktiskt går i ett lägre tempo än under andra delar av året. Om man sen tar sig iväg och fiskar så är det en bonus men om alla är glada och nöjda med att sitta inne och spela kort fast solen skiner så är det faktiskt ok det också.

Vi har egentligen en otroligt bra sommar. Den bästa på länge. Jag är så himla glad för att vi köpte vår stuga vid havet. Vi är tillsammans jättemycket i en underbar miljö under så lång tid att vi inte behöver känna att man behöver ta tillvara på varje solig och somrig dag. Ibland när jag pratar med vänner och bekanta som kuskar runt hos släktingar och mellan olika sevärdheter börjar det klia lite i mig. Men just nu är det faktiskt en lugn stugsommar som är det bästa för oss. För som sagt behöver vi nog lite lugn och ro ett tag. Livet kommer att bjuda på berg och dalar igen såsmåningom, vare sig vi vill det eller ej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar