Leta i den här bloggen

fredag 15 juli 2011

15 juli 2011

Vad gör jag av denna dag? Den 15 juli, dagen då Edvin dog. Mycket återupplevs i tanken. Men nuet finns också och dagen skall genomlevas. Det är semestertid och barnen är hemma och kräver sitt. För dem är dagen inte speciell på samma sätt som för mig. Eller den är nog speciell för dem men mycket för att den är speciell för mig.

När jag har funderingar kring hur jag skall hantera situationer som har med Edvin att göra så brukar Örjan fråga: "Vad skulle Edvin vilja?" Jag tror att han skulle ha velat att vi gjorde nåt bra av denna dag, i alla fall så gott det går. Vi försöker alltså att göra den 15 juli till en speciell dag också aktivitetsmässigt där vi gör någonting trevligt tillsammans med hela familjen. Edvin finns med i tanken hela tiden men i nuet fokuserar vi på oss som lever här och nu. Kanske kommer det att kännas annorlunda något annat år men just nu känns det rätt.

Så i år åkte vi till Holmön som är en ö och ett utflyktsmål utanför Umeå. Jag hade varit där tidigare tillsammans med jobbet men det var första gången för Johan och barnen. Vi åt en god lunch, promenerade, åt glass och bara slappade (så gott det går med tre små barn).

Nu börjar det tredje året utan dig.

Så länge sedan men ändå alldeles nyss...

Ljuset i lyktan brinner för dig

Älskar dig för evigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar