Leta i den här bloggen

fredag 1 juli 2011

29 juni

Efter en sommarvecka hos mina föräldrars sommarställe är vi nu hemma i huset för ompackning. Min storasyster med familj var också där. Vädret var fint och barnen fick med sig fina sommarminnen. Båtutflykter, kvällsfiske i solsken, bad i havet och framförallt mycket lek med kusinerna.

Vi åkte dit med en nollåring och kom hem med en ettåring. Astrid fyllde nämligen ett år i förrgår. Edvin och Astrid har aldrig träffat varandra och hon föddes efter att Edvin dött så är det lätt att tänka "istället för". Fast det är ju inte "istället för". Hon är nämligen "också" istället för "istället för". Jag förlorade Edvin men jag har också fått Astrid. Mitt liv har förlorat någonting så otroligt värdefullt som Edvin men har också berikats med någonting så värdefullt som Astrid. Hennes tillkomst i mitt liv är en så signifikant positivt bidrag att hon faktiskt är som ett smörjmedel när livet annars hackar. Så jag har tre underbara barn i livet som i mångt och mycket nog är det som håller mitt liv i rullning just nu.

Nu här hemma så sitter jag också för över bilder från kameran till datorn. Nedan visar den 29 juni 2009 (Edvin på väg till Seoul), 2010 (Astrid på BB) och 2011 (Astrids ettårsdag vid havet).



1 kommentar:

  1. Njut av Astrid. Edvin följer er från Änglarnas stad och är nog mycket stolt över sin lillasyster. <3 kram

    Tuija

    SvaraRadera