Leta i den här bloggen

måndag 1 augusti 2011

På besök?

Jag har aldrig varit vidskeplig. Men efter Edvins död har också jag gärna sett små tecken här och där. Tecken som jag så gärna vill tolka som, eller i alla fall få fantisera om, att Edvin är närvarande.

Igår kom i alla fall Anton in från bron och sa att en stor fjäril hade satt sig på hans ben. Vi gick ut allihop och såg en jättestor nässelfjäril cirkla runt Anton. När Herman kom ut satte den sig också på honom. Sen så länge pojkarna stod stilla så växlade den mellan att sätta sig på dem. En lång stund höll den på innan den flög iväg.

Om man får släppa tanken och känslorna fria en stund så säger jag:

Tack för besöket!


- Posted using BlogPress from my iPhone

1 kommentar:

  1. Blev så varm när jag läste om fjärilen och besöket. Jag är också oftast icke-vidskeplig, men vad kan vi säkert veta egentligen? Den förklaring du beskrev kändes ganska självklar!/Susanne

    SvaraRadera