Leta i den här bloggen

måndag 18 april 2011

Påsklov

 
Posted by Picasa


Börjar med en bild på mitt köksfönster. Med viss tantvarning så älskar jag det just nu. Det har både pelargoner och broderade gardiner. Det som dock drar av poäng från tantligan är att de är förskräckligt oputsade och får vara det ett bra tag till. Jag tycker att fönsterputsning är så otroligt tråkigt.

Vi har i alla fall påsklov nu. Om en stund kommer min storasyster med familj på lunch. Jag ser fram emot det. Vi har inte träffats sedan Astrids dop i början av december. De är på väg till fjällen där de skall fira påsk tillsammans med våra föräldrar. De flyger från Arlanda till Umeå, hyr en bil och kör sedan resten av sträckan. Egentligen skulle vi också ha åkt upp en sväng men i år väljer vi att vara kvar i stan. Dels känner vi oss fortfarande ganska trötta och dels vågar jag helt enkelt inte åka till fjällen med Astrid. När Herman var bebis och fick luftvägsbesvär var använde vi oss av ambulansservice i snöstorm och det var inte kul. Just nu behöver jag stor marginal i tillvaron och åka till fjällen känns helt klart som om det ligger utanför. Vi nöjer oss med stugan i några dagar. Det är inte fel det heller. Hoppas bara att vi får igång vattnet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar