Leta i den här bloggen

fredag 22 april 2011

Långfredag




Påsklov i stugan. Solen skiner, klockan är snart 10 och barnen spelar på sina Nintendo ds. Ja jag vet, de borde ut. Men vissa dagar orkar jag inte ta kampen utan sätter mig med en kopp kaffe och min stickning. Det skall bli en kofta till Astrid i Debbie Bliss Cashmerino. Det är mitt favoritbebisgarn. Otroligt mjukt och mysigt. Johan lägger Astrid så om jag har tur kan det vara lugnt i alla fall en liten stund till.



En ny förkylning gjorde entré i familjen igår. Men blir det inte värre än så här så hör det till vardagsbruset. Jag märker dock att jag bli lite extra orolig när Astrid blir krasslig. Har hon kissat tillräckligt? Är hon slemmig i halsen? Ser hon gul ut? Tänk om hon kräks i sömnen? Har hon druckit tillräckligt? Ja det tar nog ett tag till tills jag kan se på henne som en vanlig unge.

Men annars så har axlarna sjunkit minst en decimeter, andningen är djupare och tankarna går långsammare. Tänk att det fungerar att komma hit ut. Till havet och en liten röd stuga.


Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar