Leta i den här bloggen

torsdag 11 november 2010

Bråk och paket




I morse var ingen bra morgon för mig och Anton. När han retat lillebror en gång för mycket så fick en trött mamma nog. Han åkte in på sitt rum. Vi fick båda lugna ner oss en liten stund. När jag sen gick för att sluta fred satt han och ritade teckningen ovan. Oj vad det gjorde ont i mammahjärtat. Vi pratade en stund om hur det känns när vi bråkar och att vi älskar varandra ändå. På sätt och vis är jag också glad för att han fick ur sig förtvivlan över bråket med hjälp av teckningen.

Eftermiddagen blev bättre. Mormor hade skickat ett paket med presenter till barnen. Pyssel till pojkarna och hemstickade kläder till Astrid.







1 kommentar:

  1. Jag försökte kommentera ditt inlägg förut men det gick visst inget vidare så jag gör ett nytt försök:
    Roligt att du blir inspirerad av min blogg!
    Du skriver så fint om dig och Anton. Och vad genialt av honom att rita och på det sättet berätta om sina känslor!!

    SvaraRadera