Leta i den här bloggen

lördag 1 januari 2011

2011

Nu är det ett nytt år, 2011. 2009 var det år då katastrofen inträffade. Det där som man aldrig trodde skulle kunna hända hände. Det är ett och ett halvt år sedan. Hur kan det vara så länge sedan? Det var ju bara några månader sedan han fanns här hos oss. Samtidigt har det hänt så mycket under dessa 18 månader. 2010 var året vi sörjde Edvin och välkomnade Astrid. Vad kommer att hända 2011?

För egen del hoppas jag på ro! Jag vill ha ett lugnt år. Jag vill att det inte händer några nya katastrofer. Jag vill ge oss alla tid att fortsätta att vänja oss vid vårt nya liv utan Edvin. Vi måste få fortsätta att treva oss fram i tillvaron och kunna få känna efter vilka vägar livet skall ta nu. För det mesta känner jag att vi är på rätt väg. Vi har en ny familjekonstellation. Det är fortfarande jag, Johan och tre barn men allt annat är så annorlunda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar