Leta i den här bloggen

lördag 22 maj 2010

Är det dags nu?

Under året som gått har jag läst massor av bloggar. Sammanfattningsvis har det varit bloggar på följande teman:
- Föräldrabloggar där mammor och pappor kämpar på med att få vardagen med barn och jobb att gå ihop.
- Stickbloggar för inspiration till nya projekt.
- Samhällsbloggar för att följa vår tids syn på hur vi lever våra liv och hur de påverkas av hur samhället är utformat.
- Medicin/sjukvårdsbloggar för att få perspektiv på min jobbvardag och sjukvården som vi alla är beroende av.
- Kändisbloggar för att ibland påminnas om att också glamorösa kändisar är människor.
- Livsstilsbloggar för att få inspiration och nya sätt att tänka då jag kör fast.
- Sorgbloggar för att söka tröst och gemenskap.

Det har varit kittlande att få skapa en egen blogg och få ventilera livets vedermödor och glädjeämnen. Samtidigt har det varit lite skrämmande att nå personer som jag inte känner. Att ni där ute får veta en massa om mig utan att jag får veta så mycket om er. Nu är det i alla fall dags. Det som kommer att avhandlas är nog i mångt och mycket alla teman som jag själv tycker om att läsa om. Det vill säga, många saker huller om buller. Fast det är ju så livet ser ut, vi har ett liv helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar