Leta i den här bloggen

fredag 27 april 2012

Den vita cykeln


Edvin och jag går till cykelhandlaren Öst på stan för att köpa en ny cykel till honom. Jag tror affären heter Cykel- och mopedhandlaren. Det är våren 2004 och han skall få en ny cykel när han fyller 10 år. Vi bor i lägenheten på Järnvägsgatan bara några kvarter bort och Anton är bebis och ligger i barnvagnen. Vi hittar en fjolårsmodell till nedsatt pris. Det är en vit Idealcykel med 3 växlar och dämpning lite här och där. Jag tror han blir nöjd. I alla fall minns jag det så.

Nu står den här utanför vår dörr och jag går förbi den fler gånger varje dag. Den har i flera år bott i ett förråd hos pappa Pär och är nu rostig och utan sadel. I bästa fall skall den få en ny chans som sommarcykel i stugan till någon av pojkarna. Fast det är flera år kvar tills de når ner till pedalerna. Den hinner jobba på rosten ett tag till. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar